Vše o státní maturitě na www.novamaturita.cz
Společná část (státní) - povinné zkoušky
Profilová část (školní) - povinné zkoušky
Matematika+ - nepovinná zkouška
Jednotlivé zkoušky profilové části zahrnují učivo těchto předmětů:
Cestovní ruch (ústní zkouška) – cestovní ruch, marketing
Kulturněhistorický zeměpis (ústní zkouška) – zeměpis cestovního ruchu, dějiny umění
Soubor odborných předmětů (praktická zkouška) – cestovní ruch, ekonomika, účetnictví, písemná elektronická komunikace, informatika – zkouška je písemná, trvá 420 minut
V Praze dne 8. 10. 2018
Mgr. Jana Novotná, ředitelka školy
Světová a česká literatura do konce 18. století (min. 2 díla)
Světová a česká literatura 19. století (min. 3 díla)
Světová literatura 20. a 21. století (min. 4 díla)
Česká literatura 20. a 21. století (min. 5 děl)
Žák vybírá 20 literárních děl.
Světová a česká literatura do konce 18. století – min. 2 literární díla.
Světová a česká literatura 19. století – min. 3 literární díla.
Světová literatura 20. a 21. století – min. 4 literární díla.
Česká literatura 20. a 21. století – min. 5 literárních děl.
Minimálně dvěma literárními díly musí být v seznamu žáka zastoupena próza, poezie, drama. Seznam žáka může obsahovat maximálně dvě díla od jednoho autora.
Zpracovala: Mgr. Zdeňka Kratochvílová
3. 9. 2018
Mgr. Jana Novotná
ředitelka školy
Historie a typologie CR (druhy, formy, pseudoformy, negativní vlivy CR)
Trendy CR (předpoklady rozvoje CR, řízení CR, právní úprava)
Letecká doprava, ostatní druhy dopravy (materiálně-technické podmínky, sortiment poskytovaných služeb, dopravní ceniny, tarify, slevy, ostatní druhy dopravy - vertikální, specifické druhy dopravy)
Železniční, silniční a vodní doprava (materiálně-technické podmínky, sortiment poskytovaných služeb, dopravní ceniny, tarify, slevy)
Pasy, víza, pojištění v CR (asistenční služby, zdravotní služby)
Lázeňský CR (podmínky poskytování lázeňských služeb, charakteristika a dělení lázeňských služeb, služby zdravotního CR - wellness)
Kongresový CR (charakteristika a dělení kongresových akcí, podmínky poskytování kongresových služeb, dělení kongresových služeb, služby incentivního CR)
CR mládeže, seniorů (specifikace segmentu zákazníků, charakteristické rysy, služby CR - stravovací, ubytovací)
CR lovecký, náboženský, venkovský, dobrodružný (specifikace segmentu zákazníků, charakteristické rysy, služby CR - stravovací, ubytovací)
Cestovní kanceláře (význam a funkce CK, historie vzniku CK, legislativní úprava činnosti CK a CA, dělení CK)
Produkt cestovních kanceláří a cestovních agentur (charakteristika a struktura produktu, technika zpracování zájezdu, nabídka produktu, distribuce produktu)
Stravovací služby (materiálně-technické podmínky poskytování služeb, kategorizace hostinských zařízení, nabídka produktu, realizace produktu, formy rychlého stravování a občerstvení, světová a národní gastronomie)
Ubytovací služby (materiálně-technické podmínky poskytování služeb, dělení a kategorizace ubytovacích zařízení, péče o hosta, služby placené a neplacené, odpovědnost za škody)
Turistické atraktivity (kulturní, sportovní, přírodní, hlavní důvody návštěvy ČR zahraničními turisty)
Památky UNESCO (definice, hmotné, nehmotné, přehled památek UNECSO v ČR, biosferické rezervace UNECSO, geoparky)
Historie a druhy průvodcování (historie průvodcovské činnosti, základní typy průvodců, náplň práce průvodce - topografická, chronologická a psychologická příprava)
Průvodcovské služby (převzetí zájezdu, osobní vybavení průvodce, povinnosti průvodce po celou dobu zájezdu, povinnosti průvodce při mimořádných situacích)
Využití informačních technologií v CR (rozdělení informací v CR, současné využití výpočetní a komunikační techniky v CR, informační a rezervační systémy, internet)
Marketing v CR (vlastnosti služeb CR, rozhodovací proces účastníků CR, nástroje marketingu v CR, segmentace trhu CR, kvalita služeb v CR, marketing destinace)
Marketingový mix v CR (produkt, price, place, promotion, balíčky služeb, programování, lidé, partnerství)
Pražský kraj (předpoklady cestovního ruchu, historické centrum, přírodní a technické památky)
Středočeský kraj (předpoklady cestovního ruchu, kulturní a přírodní atraktivity, města)
Liberecký, Ústecký, Karlovarský kraj (předpoklady cestovního ruchu, kulturní a přírodní atraktivity, města)
Plzeňský kraj (předpoklady cestovního ruchu, kulturní a přírodní atraktivity, města)
Jihočeský kraj (předpoklady cestovního ruchu, kulturní a přírodní atraktivity, města)
Královehradecký a Pardubický kraj, Vysočina (předpoklady cestovního ruchu, kulturní a přírodní atraktivity, města)
Jihomoravský kraj (předpoklady cestovního ruchu, kulturní a přírodní atraktivity, města)
Olomoucký, Zlínský, Moravskoslezský kraj (předpoklady cestovního ruchu, kulturní a přírodní atraktivity, města)
Střední Evropa (Německo, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko)
Střední Evropa (Polsko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko)
Jihozápadní Evropa (Portugalsko, Španělsko)
Jižní Evropa (Itálie, Chorvatsko)
Jihovýchodní Evropa (Řecko, Bulharsko, Rumunsko)
Severní a východní Evropa (Dánsko, Norsko, Švédsko, Finsko, Island, Ukrajina, Rusko)
Západní Evropa (Francie)
Západní Evropa (Velká Británie, Irsko, státy Beneluxu)
Severní Amerika (Kanada, USA)
Střední a Jižní Amerika
Jihozápadní Asie (Turecko, Izrael, Spojené arabské emiráty, Saudská Arábie)
Jižní a jihovýchodní Asie (Indie, Nepál, Maledivy, Thajsko, Indonésie, Singapur, Malajsie)
Východní Asie (Čína, Japonsko)
Afrika (Maroko, Tunis, Egypt, Keňa, Jihoafrická republika, ostrovy)
Austrálie, Nový Zéland, Oceánie
Zpracovaly: Mgr. Blanka Kotoučová, Ing. Petra Boučková, Ing. Jana Vildová
3. 9. 2018
Mgr. Jana Novotná
ředitelka školy